top of page
DSC_1814.JPG

Szkolenia Lotniowe

Parę słów o lotniarstwie...

Początki lotniarstwa przypadają na przełom lat 60 i 70.

Pierwsze konstrukcje, klasyczne delty, przeszły ewolucje. Współczesne lotnie

 charakteryzuje duża doskonałość, bardzo dobra sterowność i bezpieczeństwo.

Nowoczesne lotnie zbudowane są z lekkich materiałów. 

Umiejętne wykorzystywanie prądów termicznych umożliwia

pokonywanie długich dystansów.

Lotniarstwo możesz uprawiać w terenie górskim i nizinnym.
Startujesz pod wiatr z wyznaczonych i odpowiednio przygotowanych

miejsc startowych np. ramp lotniowych. W zależności od doświadczenia,

 i warunków wykonujesz lot ślizgowy, termiczny lub żaglowy.
W górach startujesz z nóg - rozbieg, przyspieszenie i oderwanie od ziemi. 
Na nizinach jesteś holowany  
motolotnią, samolotem ultralekkim, wyciągarką

samochodem, a nawet łodzią motorową.

Startujesz z nóg lub przy pomocy odpowiedniego wózka bądź kół
montowanych na sterownicy. 

Jak wygląda szkolenie

Szkolenie lotniowe wymaga więcej czasu niż szkolenie paralotniowe. Dużym ułatwieniem

jest możliwość wykonania lotów tandemowych. Oswoisz się z wysokością, prędkością i sterowaniem.

Potrzebujesz  około  14 - 20 dni dobrej pogody lotnej, aby zrealizować program szkolenia.

Na kursie dowiesz się jak zbudowana jest lotnia oraz jak przygotować sprzęt do lotu. 

Nauczysz się  poruszać z lotnią w terenie płaskim. Poznasz zasady pilotażu

na specjalnym symulatorze lotu (trenażer) - lotnia podwieszona na wysięgniku. 

Następnie na lotni wyposażonej w duże koła wykonasz pierwsze ślizgi z asekuracją lin

bocznych ze zbocza o łagodnym kącie opadania.  Loty będą coraz dłuższe,

wyższe a Twoje ruchy i rozbiegi pewniejsze. Z czasem będziesz potrafił/a utrzymać

odpowiednią prędkość i kierunek lotu. Zanim  przejdziesz na wyższe zbocze weźmiesz udział

w specjalistycznych wykładach. Na wyższym zboczu rozpoczniesz loty wysokie.

Nauczysz się wykonywać zakręty 45, 90, 180 stopni oraz latania po kręgu. 

 

Po zaliczeniu odpowiedniej ilości lotów oraz nalotu przystąpisz do egzaminu 

wewnętrznego, a następnie państwowego.
Po uzyskaniu Świadectwa Kwalifikacji Pilota Lotni 
wskazane jest rozwijanie umiejętności oraz doskonalenie pod okiem instruktora na szkoleniu Etap III -loty termiczne i żaglowe. 

Nigdy nie lataj sam/a.
 

Szkolenie Intro

Pierwszy krok do samodzielnego latania

1 dzień

Program szkolenia​​

  • zapoznanie ze sprzętem

  • obsługa techniczna lotni

  • ćwiczenia na trenażerze

  • manewrowanie lotnią na ziemi

  • przeszkolenie w lotach ślizgowych nisko na ziemią z asekuracją lin  –  start, utrzymanie kierunku, lądowanie na kołach

  •  lot zapoznawczy na lotni tandem

 

Terminy

05. 06

01.07

31.07

19.08

04.09

Szkolenie Etap I

Loty niskie

4 dni

Program szkolenia​​

  • doskonalenie umiejętności nabytych na szkoleniu Intro

  • opanowanie pilotażu lotni w lotach ślizgowych niskich – prawidłowy start, utrzymanie kierunku, lądowanie na kołach

  • doskonalenie techniki startów i lotów bez asekuracji lin bocznych

  • nauka zakrętów

  • wykonanie ok. 30 lotów ślizgowych

  • opcja dodatkowa – lot/y zapoznawcze na lotni tandem (1 lot 400 zł)

 

Terminy

06-09.06

02-05.07

01-04.08

20-23.08

05-08.09

​​

Szkolenie Etap II

Loty wysokie

2 -3 zgrupowania

Szkolenie podzielone jest na minimum cztery zgrupowania (jedno zgrupowanie trwa 2-3 dni). 

Program szkolenia

  • loty wysokie

  • doskonalenie wykonywania zakrętów na dużym promieniu, następnie na mniejszym z większym pochyleniem skrzydła,

  • doskonalenie techniki lądowania w obszarze wydzielonym,

  • sytuacje awaryjne i niebezpieczne

  • opcja dodatkowa – lot/y zapoznawcze na lotni tandem (1 lot 400 zł)

 

Terminy

szkolenie we Włoszech

20-23.06
28-31.08
12-15.09

szkolenie w Polsce - terminy podajemy na bieżąco z zależności od warunków mateo

Zapisz się na szkolenie

Zajęcia odbywają się w weekendy, dni powszednie oraz wakacje

według kalendarza szkoleń i wyjazdów. W kalendarzu podajemy orientacyjne daty, które mogą ulec przesunięciu z uwagi na złe warunki meteo. Szkolenia prowadzimy również na pogodę lotną. Osoby, które zapisały się na kurs lub są w trakcie, informujemy o dodatkowych dniach, w których można rozpocząć lub kontynuować szkolenie. 

 

Szkoła na Etapie I zapewnia sprzęt oraz na okres 1 miesiąca pokrywa koszty ubezpieczenia OC.

Na etapie II szkolenie odbywa się na sprzęcie ucznia (możliwość wypożyczenia od szkoły). Doradzamy w wyborze sprzętu stosownie do umiejętności. Ubezpieczenie OC wykupuję pilot-uczeń.

Na zajęcia należy zabrać

obuwie usztywniające staw skokowy (najlepiej górskie),

luźny strój sportowy,

nakrycie głowy np. chustka pod kask,

dokument tożsamości,

przybory do pisania, zeszyt.

 

Aby dokonać rezerwacji wystarczy wysłać do nas maila z informacją

o wybranym terminie oraz podać dane kontaktowe (imię, nazwisko, nr telefonu). W mailu zwrotnym potwierdzimy dostępność terminu, prześlemy regulamin szkoleń oraz podamy konto szkoły

w celu dokonania opłaty rezerwacyjnej w kwocie 600 zł za każdy etap.

Przy wpłacie za całe szkolenie (Intro, Etap I i II) udzielamy 5 % rabatu.

Loty w tandemie

... jeżeli jesteś niezdecydowana/y przyjedź i zobacz jak wygląda trening...

może zechcesz polecieć na lotni tandem

ATOS VX  M i A.jpg

...by dzielić się pasją

Loty termiczne i żaglowe

Jesteś certyfikowanym pilotem/pilotką, weź udział w szkoleniu doskonalącym. 

Nauczymy się wyszukiwania pionowych noszeń oraz centrowania kominów w celu uzyskania wysokości i pokonania dłuższych dystansów - loty XC.

Pierwsze loty termiczne  wykonujemy w spokojnych warunkach, na odpowiednim stoku i lądowisku.

Instruktor prowadzący w zależności od warunków meteo i Twojego doświadczenia dobierze program szkolenia i treningu.

Szkolenie z napędem

Latanie z napędem to prawdziwa turystyka powietrzna.

Możesz latać daleko i wysoko, nisko i powoli… . 

Jeżeli mieszkasz na nizinach lub nie chcesz startować w górach,  opanuj technikę latania na lotni z napędem (w uprzęży zamontowany zespól napędowy – silnik spalinowy lub elektryczny lub wózek, tzw. trajka, do której mocowane jest skrzydło).

Wystartujesz z każdej najbliższej łąki, polany.

Szkolenie obejmuje wykłady teoretyczne, zajęcia naziemne – obsługa techniczna

zespołu napędowego, ćwiczenie startów oraz szkolenie w locie:  

loty po prostej, loty po kręgu oraz loty nawigacyjne.
Szkolenie kończy się egzaminem i wydaniem zaświadczenia o ukończeniu kursu

Szkolenie z napędem (Mosquito)

Ceny szkoleń

Szkolenie pilota lotni kurs INTRO
1350 zł
(sprzęt szkoły)

Szkolenie pilota - Etap I
2450
(sprzęt szkoły)

Szkolenie pilota lotni - Etap II
2750 zł
(sprzęt własny)

Szkolenie - loty w tandemie z instruktorem + szkolenie klasyczne 
11500 zł 

Szkolenie indywidualne - loty w tandemie z instruktorem + szkolenie klasyczne
13500 zł 

Szkolenie loty termiczne i żaglowe
2000 zł
(sprzęt własny)


Szkolenie z napędem Mosquito 
3500 zł 
(sprzęt własny)

Szkolenie na lotni z napędem
lekka trajka UL 115

9500 zł 
(sprzęt własny)

Szkolenie - loty w tandemie
z instruktorem + szkolenie klasyczne 

11500 zł 

Szkolenie indywidualne - loty w tandemie 
z instruktorem + szkolenie klasyczne
13500 zł 

Wyrównanie różnic programowych po Etapie I 
500 zł

Przeszkolenie w lotach holowanych za wyciągarką 
1200 zł
(sprzęt szkoły)

Przeszkolenie w lotach holowanych za wyciągarką
2000 zł
(sprzęt własny)

Szkolenie pilota tandem 
2500 zł 
(sprzęt własny)

Szkolenie - procedury awaryjne, loty w silnym wietrze, lądowanie pod stok 
1200 zł 
(sprzęt własny)

Wznowienie szkolenia 12 miesięcy przerwy
800 zł
(sprzęt własny)
1600 zł
(sprzęt szkoły)


Wznowienie szkolenia 24 miesiące przerwy
2000 zł
(sprzęt własny)
2700 zł
(sprzęt szkoły)

Przegląd techniczny lotni -
dopuszczenie do lotów 

od 450 zł 

Przełożenie systemu ratunkowego 
250 zł 

Zgłoś
się na szkolenie

lub podaruj bliskim niezapomnianą lotniczą przygodę

Zgłoszenia przyjmujemy telefonicznie

lub drogą mailową.

Vouchery na prezent po dokonaniu wpłaty wysyłamy na wskazany w zgłoszeniu adres 

mailowy lub pocztowy.

tel. 601 635 643 lub 601 430 332

flyadventure.biuro@gmail.com

Come

Fly with Us

  • Facebook - White Circle
  • YouTube - White Circle
bottom of page