Parę słów o lotniarstwie...
Początki lotniarstwa przypadają na przełom lat 60 i 70.
Pierwsze konstrukcje, klasyczne delty, przeszły ewolucje. Współczesne lotnie
charakteryzuje duża doskonałość, bardzo dobra sterowność i bezpieczeństwo.
Nowoczesne lotnie zbudowane są z lekkich materiałów.
Umiejętne wykorzystywanie prądów termicznych umożliwia
pokonywanie długich dystansów.
Lotniarstwo możesz uprawiać w terenie górskim i nizinnym.
Startujesz pod wiatr z wyznaczonych i odpowiednio przygotowanych
miejsc startowych np. ramp lotniowych. W zależności od doświadczenia,
i warunków wykonujesz lot ślizgowy, termiczny lub żaglowy.
W górach startujesz z nóg - rozbieg, przyspieszenie i oderwanie od ziemi.
Na nizinach jesteś holowany motolotnią, samolotem ultralekkim, wyciągarką
samochodem, a nawet łodzią motorową.
Startujesz z nóg lub przy pomocy odpowiedniego wózka bądź kół
montowanych na sterownicy.
Jak wygląda szkolenie
Szkolenie lotniowe wymaga więcej czasu niż szkolenie paralotniowe. Dużym ułatwieniem
jest możliwość wykonania lotów tandemowych. Oswoisz się z wysokością, prędkością i sterowaniem.
Potrzebujesz około 14 - 20 dni dobrej pogody lotnej, aby zrealizować program szkolenia.
Na kursie dowiesz się jak zbudowana jest lotnia oraz jak przygotować sprzęt do lotu.
Nauczysz się poruszać z lotnią w terenie płaskim. Poznasz zasady pilotażu
na specjalnym symulatorze lotu (trenażer) - lotnia podwieszona na wysięgniku.
Następnie na lotni wyposażonej w duże koła wykonasz pierwsze ślizgi z asekuracją lin
bocznych ze zbocza o łagodnym kącie opadania. Loty będą coraz dłuższe,
wyższe a Twoje ruchy i rozbiegi pewniejsze. Z czasem będziesz potrafił/a utrzymać
odpowiednią prędkość i kierunek lotu. Zanim przejdziesz na wyższe zbocze weźmiesz udział
w specjalistycznych wykładach. Na wyższym zboczu rozpoczniesz loty wysokie.
Nauczysz się wykonywać zakręty 45, 90, 180 stopni oraz latania po kręgu.
Po zaliczeniu odpowiedniej ilości lotów oraz nalotu przystąpisz do egzaminu
wewnętrznego, a następnie państwowego.
Po uzyskaniu Świadectwa Kwalifikacji Pilota Lotni wskazane jest rozwijanie umiejętności oraz doskonalenie pod okiem instruktora na szkoleniu Etap III -loty termiczne i żaglowe.
Nigdy nie lataj sam/a.
Szkolenie Intro
Pierwszy krok do samodzielnego latania
1 dzień
Program szkolenia
-
zapoznanie ze sprzętem
-
obsługa techniczna lotni
-
ćwiczenia na trenażerze
-
manewrowanie lotnią na ziemi
-
przeszkolenie w lotach ślizgowych nisko na ziemią z asekuracją lin – start, utrzymanie kierunku, lądowanie na kołach
-
lot zapoznawczy na lotni tandem
Terminy
05. 06
01.07
31.07
19.08
04.09
Szkolenie Etap I
Loty niskie
4 dni
Program szkolenia
-
doskonalenie umiejętności nabytych na szkoleniu Intro
-
opanowanie pilotażu lotni w lotach ślizgowych niskich – prawidłowy start, utrzymanie kierunku, lądowanie na kołach
-
doskonalenie techniki startów i lotów bez asekuracji lin bocznych
-
nauka zakrętów
-
wykonanie ok. 30 lotów ślizgowych
-
opcja dodatkowa – lot/y zapoznawcze na lotni tandem (1 lot 400 zł)
Terminy
06-09.06
02-05.07
01-04.08
20-23.08
05-08.09
Szkolenie Etap II
Loty wysokie
2 -3 zgrupowania
Szkolenie podzielone jest na minimum cztery zgrupowania (jedno zgrupowanie trwa 2-3 dni).
Program szkolenia
-
loty wysokie
-
doskonalenie wykonywania zakrętów na dużym promieniu, następnie na mniejszym z większym pochyleniem skrzydła,
-
doskonalenie techniki lądowania w obszarze wydzielonym,
-
sytuacje awaryjne i niebezpieczne
-
opcja dodatkowa – lot/y zapoznawcze na lotni tandem (1 lot 400 zł)
Terminy
szkolenie we Włoszech
20-23.06
28-31.08
12-15.09
szkolenie w Polsce - terminy podajemy na bieżąco z zależności od warunków mateo
Zapisz się na szkolenie
Zajęcia odbywają się w weekendy, dni powszednie oraz wakacje
według kalendarza szkoleń i wyjazdów. W kalendarzu podajemy orientacyjne daty, które mogą ulec przesunięciu z uwagi na złe warunki meteo. Szkolenia prowadzimy również na pogodę lotną. Osoby, które zapisały się na kurs lub są w trakcie, informujemy o dodatkowych dniach, w których można rozpocząć lub kontynuować szkolenie.
Szkoła na Etapie I zapewnia sprzęt oraz na okres 1 miesiąca pokrywa koszty ubezpieczenia OC.
Na etapie II szkolenie odbywa się na sprzęcie ucznia (możliwość wypożyczenia od szkoły). Doradzamy w wyborze sprzętu stosownie do umiejętności. Ubezpieczenie OC wykupuję pilot-uczeń.
Na zajęcia należy zabrać
obuwie usztywniające staw skokowy (najlepiej górskie),
luźny strój sportowy,
nakrycie głowy np. chustka pod kask,
dokument tożsamości,
przybory do pisania, zeszyt.
Aby dokonać rezerwacji wystarczy wysłać do nas maila z informacją
o wybranym terminie oraz podać dane kontaktowe (imię, nazwisko, nr telefonu). W mailu zwrotnym potwierdzimy dostępność terminu, prześlemy regulamin szkoleń oraz podamy konto szkoły
w celu dokonania opłaty rezerwacyjnej w kwocie 600 zł za każdy etap.
Przy wpłacie za całe szkolenie (Intro, Etap I i II) udzielamy 5 % rabatu.
Loty w tandemie
... jeżeli jesteś niezdecydowana/y przyjedź i zobacz jak wygląda trening...
może zechcesz polecieć na lotni tandem
...by dzielić się pasją
Loty termiczne i żaglowe
Jesteś certyfikowanym pilotem/pilotką, weź udział w szkoleniu doskonalącym.
Nauczymy się wyszukiwania pionowych noszeń oraz centrowania kominów w celu uzyskania wysokości i pokonania dłuższych dystansów - loty XC.
Pierwsze loty termiczne wykonujemy w spokojnych warunkach, na odpowiednim stoku i lądowisku.
Instruktor prowadzący w zależności od warunków meteo i Twojego doświadczenia dobierze program szkolenia i treningu.
Szkolenie z napędem
Latanie z napędem to prawdziwa turystyka powietrzna.
Możesz latać daleko i wysoko, nisko i powoli… .
Jeżeli mieszkasz na nizinach lub nie chcesz startować w górach, opanuj technikę latania na lotni z napędem (w uprzęży zamontowany zespól napędowy – silnik spalinowy lub elektryczny lub wózek, tzw. trajka, do której mocowane jest skrzydło).
Wystartujesz z każdej najbliższej łąki, polany.
Szkolenie obejmuje wykłady teoretyczne, zajęcia naziemne – obsługa techniczna
zespołu napędowego, ćwiczenie startów oraz szkolenie w locie:
loty po prostej, loty po kręgu oraz loty nawigacyjne.
Szkolenie kończy się egzaminem i wydaniem zaświadczenia o ukończeniu kursu
Ceny szkoleń
Szkolenie pilota lotni kurs INTRO
1350 zł
(sprzęt szkoły)
Szkolenie pilota - Etap I
2450 zł
(sprzęt szkoły)
Szkolenie pilota lotni - Etap II
2750 zł
(sprzęt własny)
Szkolenie - loty w tandemie z instruktorem + szkolenie klasyczne
11500 zł
Szkolenie indywidualne - loty w tandemie z instruktorem + szkolenie klasyczne
13500 zł
Szkolenie loty termiczne i żaglowe
2000 zł
(sprzęt własny)
Szkolenie z napędem Mosquito
3500 zł
(sprzęt własny)
Szkolenie na lotni z napędem
lekka trajka UL 115
9500 zł
(sprzęt własny)
Szkolenie - loty w tandemie
z instruktorem + szkolenie klasyczne
11500 zł
Szkolenie indywidualne - loty w tandemie z instruktorem + szkolenie klasyczne
13500 zł
Wyrównanie różnic programowych po Etapie I
500 zł
Przeszkolenie w lotach holowanych za wyciągarką
1200 zł
(sprzęt szkoły)
Przeszkolenie w lotach holowanych za wyciągarką
2000 zł
(sprzęt własny)
Szkolenie pilota tandem
2500 zł
(sprzęt własny)
Szkolenie - procedury awaryjne, loty w silnym wietrze, lądowanie pod stok
1200 zł
(sprzęt własny)
Wznowienie szkolenia 12 miesięcy przerwy
800 zł
(sprzęt własny)
1600 zł
(sprzęt szkoły)
Wznowienie szkolenia 24 miesiące przerwy
2000 zł
(sprzęt własny)
2700 zł
(sprzęt szkoły)
Przegląd techniczny lotni -
dopuszczenie do lotów
od 450 zł
Przełożenie systemu ratunkowego
250 zł
Zgłoś
się na szkolenie
lub podaruj bliskim niezapomnianą lotniczą przygodę
Zgłoszenia przyjmujemy telefonicznie
lub drogą mailową.
Vouchery na prezent po dokonaniu wpłaty wysyłamy na wskazany w zgłoszeniu adres
mailowy lub pocztowy.
tel. 601 635 643 lub 601 430 332